سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یعقوب لیث صفار، زبان پارسی را رسمی کرد  
 
  «یعقوب لیث صفار» نخستین کسی بود که زبان پارسی را ۲۰۰سال پس از ورود اسلام به ایران‌، به عنوان زبان رسمی ایران اعلام کرد و پس از آن دیگر کسی حق نداشت در دربار او به زبانی غیر از  پارسی سخن بگوید.
   دکتر «محسن ابوالقاسمی» در کتاب «تاریخ زبان فارسی» آورده است:«.... در سال 254 هجری، یعقوب لیث صفار، دولت مستقل ایران را در شهر زرنج سیستان تاسیس کرد و زبان فارسی دری را زبان رسمی کرد که این رسمیت تا کنون ادامه دارد.»
   در منابع کهن نیز از این رویداد نام برده شده است. نویسنده «تاریخ سیستان» چنین روایت کرده است:
  «یعقوب فرا رسید و بعضی از خوارج که مانده بودند ایشان را بکشت و مال‌های ایشان بر‌گرفت. پس شعرا او را شعر گفتندی به تازی:  قد اکرم الله اهل المصر و البلد    بملک یعقوب ذی الافضال و العدد.
 چون این شعر بر‌خواندند او عالم نبود، در نیافت، محمد‌بن و صیف حاضر بود و دبیر رسایل او بود و بدان روزگار نامه پارسی نبود، پس یعقوب گفت: "چیزی که من اندر نیابم چرا باید گفت؟" محمد وصیف پس شعر پارسی گفتن گرفت و اول شعر پارسی اندر عجم او گفت. »
    فارسی، یا فارسی دری یعنی رسمی، دنباله پارسی میانه زردشتی است. تا عهد یعقوب لیث، زبان رسمی ایران یا حکومت‌های ایران، زبان عربی بود. یعقوب در سال 254 هجری قمری زبان پارسی را رسمی کرد و زبان رسمی ایرانی است.

   پس از یعقوب هم  سامانیان و آل بویه این زبان را گسترش دادند و از نابودی آن جلوگیری کردند،  دولت سامانی به رواج زبان فارسی علاقه مند بود و دولت غزنوی، فارسی را در هندوستان رایج کرد. زبان فارسی در دربار مغولی هند، زبان رسمی بود. رواج فارسی در هند سبب شد زبانی به وجود آید به نام اردو که زبان رسمی دولت پاکستان شد و به الفبایی که از الفبای فارسی گرفته شده، نوشته می شود. زبانی که در هند، آن را هندوستانی می نامند و به الفبایی که از الفبای سنسکریت گرفته شده، نوشته می شود، با اردو یک منشأ دارد. سلجوقیان زبان فارسی را در آسیای کوچک رایج کردند. در دولت عثمانی زبان فارسی رایج بود. برخی از سلاطین عثمانی چون محمد فاتح و سلیم اول به فارسی شعر سروده اند.اما تسلط استعمار بر کشورهای شرق سبب شد که از رواج فارسی کاسته شود.


نوشته شده در  یکشنبه 85/5/15ساعت  11:12 عصر  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

049422.jpg
عکس خبرى
مدل پیشرفته سیکو اپسون از سبکترین میکرو روبات هاى پرنده جهان در حال پرواز است این روبات بدون سیم و به صورت مستقل پرواز مى کند و کوچک ترین و سبک ترین gyro-sensorجهان به وزن ۸‎/۶ گرم (بدون باترى) در آن جاى داده شده است. این روبات پرنده مى تواند تا ۳ دقیقه به پرواز خود ادامه دهد و به یک سنسور تصویرى مجهز است که تصاویر را به مانیتور زمینى انتقال مى دهد.

نوشته شده در  جمعه 85/5/13ساعت  7:27 صبح  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

وقتی تحریم میشویم!

در راستای اینکه مملکت گل و بلبل با همه ی عالم و آدم روابط دوستانه داره این آمریکایی ها حسودی کردند و هی سرورهایی که به اهالی مملکت گل و بلبل سرویس میدند رو تحریم میکنند مجلس محترم هم که ما رو از فیض اینترنت ملی خدا رو شکر فعلا محروم کرد تا به این استکبار محتاج باشیم. از پنج شنبه این بلا سر سروری که آپدیت بلاگ برش مستقر بود هم اومد و ما از پنج شنبه هفته ی قبل در عوالم نیستی سیر کردیم.

به هر حال میتونم بگم که اهالی ساپورت سیستم دمشون گرم بک آپ مفصلی داشتند و اینبار که چشم استکبار کور نجات پیدا کردیم تا ببینیم کی دست غیب جبرانش رو میکنه، البته اگر دستی در کار باشه!!!!

فقط در این چند روز که بی بلاگی کشیدم بعد از حدود ۱ سال و اندی که اصلا از وبلاگم قطع نشده بودم متوجه شدم اعتیاد به وبلاگ بیشتر از اعتیاد به اینترنته و در ضمن امراض مجازی بسی بدتر از امراض حقیقی هستند!

به هر حال اینجا یحتمل از فردا مجددا به روال همیشگی برپا خواهد.


نوشته شده در  جمعه 85/5/13ساعت  7:4 صبح  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

www.pcdown.blogfa.com 
در مترجم Babylon Pro دستیابی به معنی صحیح کلمات و اطلاعات فرعی مربوط به آن کلمه تنها با یک کلیک موس برای شما به نمایش گذاشته می شود. همچنین کاربر می تواند از مترجم Babylon Pro به دلیل محیط ظاهری مناسبی که دارد در هنگام مرور صفحات وب نیز استفاده نمایید.

- 25 فرهنگ لغت عمومی در 50 زبان مختلف از جمله فارسی
- هر فرهنگ لغت شامل بیش از 3 میلیون کلمه
- فرهنگ لغت های شخصی شامل 1600 موضوع مرتبط با تجارت، زیست شناسی، کامپیوتر، شیمی و ... در بیش از 70 زبان
- روش صحیح تلفظ کلمات (با صدای مرد و زن)
- پشتیبانی کامل از زبان فارسی در ویندوزهای عربی و انگلیسی Me/XP/2003/98
- اتصال به دایره المعارف Wikipedia
- مبدل واحدها به یکدیگر
- اصلاح کننده ی کلمات نوشته شده از نظر املائی

تنها در نسخه Full مترجم Babylon 6 امکان پذیر خواهد بود.

 دانلود:   Babylon 6                Size:   9.9 MB

----------------------------------------------------------------------------------------------

 بالاخره نسخه نهایی شده یاهو مسنجر 8 هم بیرون اومد               یاهو مسنجر 8              Yahoo Messenger with Voice 8.0.0.682 Final + Ads Remover
 

یاهو مسنجر بغیر از امکان چت کردن که همه باهاش آشنا هستین امکانات زیر رو هم در اختیار شما قرار میده:

سرگرمی سرگرمی                           فراورش سودمندی

 
                                       ارتباطات ارتباطات                              شخصی سازیشخصی سازی
امکانات جدید در نسخه 8:

1- امکان چت کردن و یا حتی Add کردن دوستانتون که از Windows Live Messenger استفاده میکنند.

 


 
2- امکان Customize بیشتر با استفاده از قابلیت جدید تحت عنوان Plugins

 


 
3- امکان ارسال فایل تا حجم یک گیگابایت.
 



 
و اما اعصاب خورد کن ترین قسمت یاهوی جدید تبلیغاتیه که حتما بهش برخوردید ولی با استفاده از این فایل 417 بایتی میتونین کلک این تبلیغات رو بکنید!
 
(نکته مهم اینه که ما فرض کردیم شما مسیر نصب برنامه رو تغییر ندادید)
 
 
English Users: U can remove yahoo messenger ads by using this file
 
و اما این هم لینک نصب برنامه برای حالت آفلاین:
حجم: 9.58 مگابایت      
Download

----------------------------------------------------------------------
   Microsoft Persian Interface Pack
 
تابه حال شده با دست چپتون با موس کار کنید؟! (البته اگر راست دست هستید) اگر این کار رو کردید دقیقا احساس من بعد از نصب کردن این پک رو درک میکنید! بگذریم... از طریق چند تن از دوستان مطلع شدم که مایکروسافت یک Interface فارسی برای ویندوز تهیه کرده و این Interface هم از جمله مواردی است که برای نصبش حتما باید ویندوزتون اصل باشه! خوب همین باعث شد که یه مقدار تحقیق و تفحص کنم در این باب! خوب نتیجه این تحقیق و تفحص رو در دو فایل فلش براتون حاضر کردم که حتما از قسمت نظرات ببینیدشون. یکی از این فایلها در باب اصل کردن ویندوز هستش و دومی ، هم اصل کردن ویندوز رو داره و هم راهنمای نصب این برنامه. (برای اینکه مطمئنتون کنم که روش داده شده کار میکنه) امیدوارم دوستانی که هنوز در نصب مدیا پلیر و یا اینترنت اکسپلورر 7 مشکل دارند با این ترفند به کلی مشکلاتشون حل بشه. اما برگردیم سر این برنامه جالب و صد البته خنده دار! (بعضی لغات رو به فارسی دری برگردوندن!)

 

 

 

البته به نظر من قسمت راهنمای ویندوز که قسمتیش رو به فارسی برگردوندن جالبترین و مفیدترین جای این برنامه میتونه باشه..
امیدوارم هم از این برنامه لذت ببرید و هم از اصل شدن ویندوز خودتون راضی باشید...
حجم برنامه: 11.33 مگابایت      
دانلود

نوشته شده در  جمعه 85/5/13ساعت  6:44 صبح  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

منبع: P30download.com


DivX چیست؟
DIVX مخفف Digital Video eXpress , یک codec ویدیویی از شرکت DivxNetwork است که بر اساسMPEG – 4  بنا شده و می تواند حجم فایلها را تا ده برابر نسبت به MPEG – 2 فشرده سازی کند! به عبارتی دیگر DivX نوعی فشرده‌ساز ویدیویی است که از تکنولوژی پیشرفته ای برخوردار بوده، و می‌تواند فیلم ها و تصاویر متحرک ویدئویی را با کیفیت بسیار عالی و حجم بسیار کم  ذخیره نماید. این فورمت به دلیل حجم پایین و کیفیت فوق العاده بالای خود، امروزه به یکی از معروفترین و  محبوب ترینcodec های موجود تبدیل شده است و توسط  نرم افزارهای معروف Player پشتیبانی می شود.

DivX Player برنامه ای قدرتمند و چند منظوره جهت اجرا و ایجاد فایل های ویدئویی Divx میباشد.
وب سایت DivX اخیرا یک پک کامل شامل  4 نرم افزار پیشرفته و کاربردی بنام DivX Codec , DivX Converter, DivX Player ,DivX Web Player  را ارائه نموده که مجموعه کاملی از برنامه های مدیریت و کار با فایل های DIVX را برای کاربر فراهم میسازند, این نرم افزار ها به ترتیب قادر به اجرای فایل های DIVX در محیط اینترنت، اجرای فایل های DIVX در ویندوز, مبدل فایل های DIVX و کدک کننده این فایل ها میباشند.
نسخه جدید DivX Player دارای قابلیت های مختلفی میباشد که از آن ها میتواند به بخش Download manager  جهت مدیریت دانلود فایل های مورد نظر از اینترنت، بخش Media manager جهت سازماندهی فایل های DivX , و بخش Burn to disc جهت رایت مستقیم فیلم ها بروی CD اشاره کرد.
DivX Converter یا مبدل این شرکت قدرتمند نیز  قادر است در طی فرآیندی سه مرحله ای فیلم های مورد نظر شما را به فورمت فشرده و با کیفیت Divx تبدیل نماید و آن را در قالب یک فیلم کامل DVD بروی یک CD ذخیره کند، همچنین برنامه  DivX Web Player مانند یک پلاگین بروی مرورگر شما نصب شده و امکان اجرای فایل های DivX در اینترنت را برای کاربر فراهم میسازد.


برخی از ویژگی های این نرم افزار عبارتند از:
- دارای ابزارهای مختلف کار با فایل های DivX
- دارای محیط کاربری  ساده و زیبا
- فشرده سازی فیلم ها بدون افت کیفیت!
- قابلیت تبدیل فایل های MPG, VOB, TS و SVCD به یکدیگر
- دارای پلاگین مخصوص جهت نصب بروی مرورگر
- و ...

بدون شک دیر یا زود به این نرم افزار قدرتمند نیازمند خواهید شد، چرا که فورمت اکثر فیلم های مختلف روز , اخیرا به سمت DivX رفته و به حدی فراگیر شده است، که مطمئنا یکی از این CD ها به دست شما خواهد رسید و جهت اجرای آن چاره ای جز استفاده از DivX Player نخواهید داشت.


Download دانلود - همراه با کیجن - 14.6 مگابایت
Serial پسورد: www.p30download.com


نوشته شده در  پنج شنبه 85/5/12ساعت  10:59 صبح  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

منبع: P30download.com


نبودن یک نرم افزار کامل و جامع برای مدیریت کافی نت ها مشکلی است که اغلب کافی نت داران با آن مواجه هستند، هنوز برخی از صاحبان کافی نت با قلم و کاغذ زمان استفاده را اندازگیری و محاسبه میکنند! نرم افزار CyberCafePro برنامه قدرتمند و پیشرفته ای است که با قیمت های گزافی در بازار ایران به فروش میرسد. این نرم افزار که در دو قسمت Client و Server ساخته شده است بر روی کامپیوتر سرور و نیز تک تک کامپیوتر های مورد استفاده در شبکه نصب میشود و امکان نظارت و مدیریت کامل را برای شما فراهم میکند.
CyberCafePro امکانات فراوانی دارد که علاوه بر استفاده در کافی نت ها میتوان از آن برای مدیریت گیم نت ها و یا دیگر خدمات زمانی استفاده نمود.

برخی از ویژگی هایی این نرم افزار پیشرفته عبارتند از:
- اعتبار دادن به تک تک سیستم ها (پولی) هدایت از راه دور- ایجاد محدودیت برای کاربر در دسترسی به حتی هارد سیستم- تعریف نرم افزار های مجاز برای استفاده کاربران- ایجاد گزارش از عملکرد سیستم- مشاهده پهنای باند استفاده شده- امکان چاپ گزارشات- مدیریت صندوق- قفل کردن تنظیمات اینترنت اکسپلورر- ایجاد محدودیت و قطع کامل دانلود
- محدودیت دسترسی به کنترل پنل و کلید های میانبر- خاموش کردن و Restart کردن تمامی سیستم ها یکجا- و امکانات فراوان دیگر ...

 دانلود - 13.42 مگابایت
 پسورد: www.p30download.com


نوشته شده در  پنج شنبه 85/5/12ساعت  10:53 صبح  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

منم کوروش، شاه جهان، شاه بزرگ، شاه دادگر، شاه بابل، شاه سومر و اکد، شاه چهار گوشه جهان.
پسر کمبوجیه، شاه بزرگ، شاه انشان ،نوه کوروش، شاه بزرگ، ...، نبیره چیش پیش، شاه بزرگ ، شاه انشان ... از دودمانی که همیشه شاه بوده اند و فراماروائی اش را « ِ‌بل »و « نبو » گرامی می دارند و [از طیب خاطر، و]با دل خوش پادشاهی او را خواهانند .
آنگاه که بدون جنگ و پیکار وارد بابل شدم، همه مردم مقدم مرا با شادمانی پذیرفتند. در بارگاه پادشاهان بابل بر تخت شهریاری نشستم . مردوک خدای بزرگ دل های مردم بابل را به سوی من گردانید، ...، زیرا من او را ارجمند و گرامی داشتم . او بر من ، کوروش که ستایشگر او هستم و بر کمبوجیه پسرم ، و همچنین بر کَس و کار [و ، ایل و تبار]، و همه سپاهیان من ، برکت و مهربانی ارزانی داشت . ما همگی شادمانه و در صلح و آشتی مقام بلندش را ستودیم . به فرمان « مردوک » ، همه شاهان بر اورنگ پادشاهی نشسته اند . همه پادشاهان از دریای بالا تا دریای پائین [مدیترانه تا خلیج فارس ؟] ، همه مردم سرزمین های دوردست ، از چهارگوشه جهان ، همه پادشاهان « آموری » و همه چادرنشینان مرا خراج گذاردند و در بابل روی پاهایم افتادند [ پا هایم را بوسیدند] . از... ، تا آشور و شوش من شهرهای « آگاده » ، اشنونا ، زمبان ، متورنو ، دیر ، سرزمین گوتیان و همچنین شهرهای آنسوی دجله که ویران شده بود ــ از نو ساختم . فرمان دادم تمام نیایشگاه هایی را که بسته شده بود، بگشایند. همه خدایان این نیایشگاه ها را به جاهای خود بازگرداندم . همه مردمانی را که پراکنده و آواره شده بودند، به جایگاههای خود برگرداندم و خانه های ویران آنان را آباد کردم . همچنین پیکره خدایان سومر و اکد را که « نبونید » ، بدون هراس از خدای بزرگ، به بابل آورده بود، به خشنودی مردوک «خدای بزرگ» و به شادی و خرمی به نیایشگاه های خودشان بازگرداندم. باشد که دل ها شاد گردد ...
بشود که خدایانی که آنان را به جایگاههای نخستین شان بازگرداندم،... [ قبل از « بل » و « نبو »] هر روز در پیشگاه خدای بزرگ برایم خواستار زندگی بلند باشند ، چه بسا سخنان پُربرکت و نیکخواهانه برایم بیابند ، و به خدای من « مردوک » بگویند: کوروش شاه ،پادشاهی است که تو را گرامی می دارد و پسرش کمبوجیه [نیز]...
اینک که به یاری «مزدا» تاج سلطنت ایران و بابل و کشورهای چهارگوشه جهان را به سرگذاشته ام اعلام می کنم که تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد دین و آئین و رسوم ملت هائی را که من پادشاه آنها هستم محترم خواهم شمرد و نخواهم گذاشت که حکام و زیر دستان من دین و آئین و رسوم ملت هائی که من پادشاه آنها هستم یا ملت های دیگر را مورد تحقیر قرار بدهند یا به آنها توهین نمایند.من از امروز که تاج سلطنت را به سر نهاده ام تا روزی که زنده هستم و مزدا توفیق سلطنت را به من می دهد هرگز سلطنت خود را بر هیچ ملتی تحمیل نخواهم کرد و هر ملتی آزاد است که مرا به سلطنت خود قبول کند یا نکند و هرگاه نخواهد مرا پادشاه خود بداند من برای سلطنت آن ملت مبادرت به جنگ نخواهم کرد. من تا روزی که پادشاه ایران هستم نخواهم گذاشت کسی به دیگری ظلم کند و اگر شخصی مظلوم واقع شد من حق وی را از ظالم خواهم گرفت و به او خواهم داد و ستمگر را مجازات خواهم کرد.من تا روزی که پادشاه هستم نخواهم گذاشت مال غیر منقول یا منقول دیگری را به زور یا به طریق دیگر بدون پرداخت بهای آن و جلب رضایت صاحب مال ، تصرف نماید و من تا روزی که زنده هستم نخواهم گذاشت که شخصی دیگری را به بیگاری بگیرد و بدون پرداخت مزد وی را به کار وا دارد.
من امروز اعلام می کنم که هر کسی آزاد است که هر دینی را که میل دارد بپرستد و در هر نقطه که میل دارد سکونت کند مشروط بر اینکه در آنجا حق کسی را غصب ننماید و هر شغلی را که میل دارد پیش بگیرد و مال خود را به هر نحو که مایل است به مصرف برساند مشروط بر اینکه لطمه به حقوق دیگران نزند. هیچ کس را نباید به مناسبت تقصیری که یکی از خویشاوندانش کرده مجازات کرد .من برده داری را برانداختم. به بدبختی های آنان پایان بخشیدم .
من تا روزی که به یاری مزدا زنده هستم و سلطنت می کنم نخواهم گذاشت که مردان و زنان را به عنوان غلام و کنیز بفروشند و حکام و زیر دستان من مکلف هستند که در حوزه حکومت و ماموریت خود مانع از فروش و خرید مردان و زنان بعنوان غلام و کنیز بشوند و رسم بردگی باید به کلی از جهان برافتد.
از مزدا خواهانم که مرا در راه اجرای تعهّداتی که نسبت به ملت های ایران و بابل و ملل چهار جانب جهان بر عهده گرفته ام موفق گرداند.


نوشته شده در  چهارشنبه 85/5/11ساعت  8:40 عصر  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

 

در قسمتی از ارتفاعات پوشیده از درخت شهرستان سرسبز فومن در جنوب غربی استان گیلان، بقایای دژ مستحکم و عظیمی خودنمایی می کند که هیبت و صلابت آن هر بیننده یی را محو و فریفته خود می کند و تحسین و تعجب هر تازه واردی را برمی انگیزد.

 

قلعه رود خان، عظیم‌ترین دژ نظامی-حکومتی منطقه گیلان، در فاصله ۲۰ کیلومتری جنوب شرقی فومن و در ارتفاع بین ۶۵۵ تا  ۷۱۵ متری از سطح دریا، در بلندترین نقطه کوه قرار دارد.  


 

                  1

  این قلعه که به سکسار و قلعه حسامی نیز شهرت دارد، از بزرگ‌ترین و با عظمت‌ترین دژهای نظامی گیلان و حتی ایران به شمار می‌آید و وسعتی بیش از ۵ هکتار دارد.

این قلعه‌ مهم تاریخی،‌ مدت‌ها تخت‌گاه و مرکز فرمان‌روایان گیلان بوده است. گفته می‌شود این بنا متعلق به دوره ساسانی می‌باشد که طی حوادث و رویدادها، تخریب و در زمان حکومت سلجوقیان تجدید بنا شده است. کما این‌که این قلعه تا دوره زندیه مورد استفاده حکام و فرمان‌روایان محلی قرار می‌گرفت و به نظر می‌رسد پس از آن، قلعه مورد استفاده قرار نگرفته و متروک مانده است. اما از زمان واقعی احداث این قلعه در تاریخ، نشانی یافت نمی‌شود. 

   2

 قلعه رودخان از دو بخش تشکیل شده است :

۱. ارگ یا محل اسکان حاکم و خانواده. ارگ یا شاه‌قلعه از دو طبقه و از آجر ساخته شده و در قسمت غربی این بنا واقع است. ورودی قلعه در سمت شمال جای دارد و در دو طرف آن دو برج عظیم سنگی دیده می‌شود

۲. قسمت نظامی یا قورخانه. در قسمت شرقی قلعه رودخان، بناهای مخروبه وجود دارد. در قسمت شمال و جنوب، دیوارهای محصور کننده قلعه، برج‌های نگهبانی در فواصل مختلف، به چشم می‌خورد . اتاق‌های هشت ضلعی که از آجر ساخته شده، هنوز بر فراز برج‌ها دیده می شود.

   3

 تا سال۱۳۷۷ (حدود ۵سال پیش) این قلعه در خاموشی مطلق می زیست و در غربت تاریخی خویش آرمیده بود.  دیدارها و رفت و آمدهای مردم، مسؤولین را متوجه عظمت این قلعه باستانی کرد که در پی آن اقداماتی در جهت بازسازی جاده ارتباطی ، پلهای موقت چوبی بر روی رودخانه های مسیر پیاده روی و سنگ فرش کردن مسیر از پای قلعه تا بالای آن صورت گرفت. نکته جالبی که به چشم می خورد، انبار بزرگی از آجر در محل بنا است که برای مرمت بنا از همین آجرها استفاده می شود. پس از آن، از طریق چاپ بروشور، عکس، فیلم و درج مقالاتی در روزنامه ها و مطبوعات و نمایش فیلمهای تهیه شده در رسانه های گروهی، توجه مردم به خصوص جوانان به این قلعه عظیم باستانی در سراسر ایران را جلب کرد. در دو سال اخیر، این حضور چنان چشمگیر و غافلگیر کننده بود که مشکلات فراوانی را برای بازدیدکنندگان به وجود آورد و مسؤولان نیز با حرکتهای نه چندان سریع خود قادر به جوابگویی به این حرکت بزرگ جهانگردی در منطقه نیستند.

قلعه رودخان جان می گیرد:

طرح مطالعاتی زنده سازی و شبیه سازی دژ تاریخی قلعه رودخان فومن در سومین جلسه کار گروه گردشگری شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان بررسی شد.
در این پروژه منحصر به فرد که برای نخستین بار در ایران و قاره آسیا اجرا می شود گردشگران و بازدید کنندگان پس از رسیدن به قلعه موقعیت تاریخی آن را به صورت نمایشی وحکمرانان، سربازان واهالی دژ را با لباس های زمان بوجود آمدن آن مشاهده خواهند کرد. در این طرح همچنین تشکیل نمایشگاهی از آثار و ادوات و صنایع دستی کشف شده در قلعه در محل دژ پیش بینی شده است. در ادامه کار این نشست درباره تعریض وآماده سازی راه رسیدن به دژ، احداث پارک جنگلی، توقفگاه خودرو، مطالعه تفصیلی طرح شبیه سازی قلعه، برآورد دقیق زیربناها ونحوه برگزاری جشنواره فرهنگی هنری در محل دژ و راههای تشویق وهدایت سرمایه گذاران بخش خصوصی در منطقه قلعه رودخان تبادل نظر شد و در هر زمینه هماهنگی های لازم به عمل آمد.

علاقه‌‏مندان به دیدن قلعه بعد از عبور از شهر فومن، پس از گذشتن از روستاهای گشت , کر و محله، گشت رودخان، سیاه‌‏کش، گوراب‌‏پس، ملسکام و سعیدآباد به روستای قلعه رودخان رسیده و پس از گذشتن از حیدرآلات و طی سه کیلومتر جاده خاکی وارد اراضی پارک جنگلی قلعه رودخان شده و باید مسیر 5/1 کیلومتری صعود تا محل قلعه را از راه پله احداث شده, عبور کنند.


نوشته شده در  سه شنبه 85/5/10ساعت  6:18 عصر  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

آیا میدانستی که دارکوب ها قادرند 20 بار در ثانیه به تنه درخت ضربه بزنند؟ 

 آیا میدانستی که یک انسان بالغ که تقریبا" پنج لیتر خون در رگهایش جاریست اگر یک و نیم لیترش را از دست بدهد احتمال مرگش بسیار بالاست؟ 

 آیا میدانستی که مدت زمان گردش سیاره عطارد بدور خود دو برابر مدت زمان گردش آن بدور خورشید میباشد؟ 

 آیا میدانستی که 90 درصد سم مارها از پروتئین تشکیل یافته است؟ 

 آیا میدانستی که قلب میگو ها در سر آنها قرار دارد؟ 

 آیا میدانستی که گونه ای از خرگوش قادر است 12ساعت پس از تولد جفت گیری کند؟ 

 آیا میدانستی که سطح شهر مکزیک سالانه بیست و پنج سانتیمتر نشست میکند؟ 

 آیا میدانستی که موشهای صحرایی سالانه یک سوم منابع و ذخایر غذایی جهان را نابود میسازند؟ 

 آیا میدانستی که بیشترین سرعتی که انسان آن را تجربه کرده است چهل هزار کیلومتر در ساعت در سال شصت و نه میلادی با سفینه آپالو ده بوده است؟ 

 


نوشته شده در  سه شنبه 85/5/10ساعت  9:3 صبح  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

۱)اقتصادهندی!!! دو تا گاوماده دارید اونها رو میپرستین وعبادت میکنید.

۲)اقتصادپاکستانی!!! هیچ گاوی ندارین...ادعا میکنید که گاوهای هندی مال شماست...از امریکا طلب کمک مالی میکنید از چین طلب کمک نظامی میکنید...از انگلیس هواپیما جنگی...از ایتالیا توپ و تانک...از آلمان تکنولوژی.با تمام این امکانات میرید گاوها رو میخرین وبعد ادعا میکنید که توسط جهان مورد استثمارید.

۳)اقتصاد چینی!!! دو تا گاو ماده دارین 300 نفر ادم دارین که گاوارو میدوشن بعد ادعا میکنیدکه سیستم استخدامی و شغلی کاملی دارین و تولیدات گاویتون در سطح بالایی قرار داره و هرکس هم که امار واقعی رو بیان کنه بازداشت میکنید.

۴)اقتصاد ژاپنی!!! دو تا گاو ماده دارین...اونها رو از نوطراحی ژنتیکی میکنید هیکل گاواتون یک دهم اندازه طبیعی میشه و 20 برابر معمول شیر تولید میکنن...بعد شونصد تا کارتون و عکس برگردون وادامس با شخصیت گاوهاتون توی تمام جهان پخش میکنیدو میفروشین.

۵) اقتصاد انگلیسی!!! دو تا گاو ماده دارین...که هردوتاشون دیوونه هستن!(جنون گاوی دارن)

 ۶)اقتصاد امریکا!!! دو تا گاو ماده دارین ...یکیش رو میفروشین و دومی رو تحت فشارمجبور میکنین به اندازه ی 4 تا گاو شیر تولید کنه...وقتی گاوتون افتادو مرد اظهار تعجب میکنین...تقصیرو گردن یه کشور گاودار می اندازید بعد طبیعتا اون کشور یه خطر بزرگ برای بشریت به حساب میاد...یه جنگ برای نجات جهان راه میاندازین گاو رو به چنگ میاورید.

 ۷)اقتصاد سویسی!!! دو تا گاو ماده دارین هیچ کدومشون مال خودتون نیست ...از کشورهای دیگه دارین پول میگیرین که دارین گاوهاشون رو نگه میدارین.

 ۸)ایران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! تا دلتون بخواد گاو دارید و نمیدونید باشون چیکار کنید!!!آخرشم هر کدوم از گاواتون رو یه کشوری دو در میکنه و شما هم فقط محکوم میکنید!


نوشته شده در  سه شنبه 85/5/10ساعت  8:11 صبح  توسط شبلی 
  نظرات دیگران()

   1   2      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
به لودر قسم
دست ها
کاری به کار عشق ندارم..
همین
وقت نوشتن
آقا ما بد، شما خوب
ارغوان
[عناوین آرشیوشده]