گفتا من آن ترنجم کاندر جهان نگنجم گفتم به از ترنجی لیکن به دست نایی
گفتا تو از کجایی کاشفته ای و حالی گفتم منم غریبی از شهر آشنایی
گفتا سر چه داری کز سر خبر نداری گفتم ور آستانت دارم سِرِگدایی
گفتا به دلربایی ما را چگونه دیدی گفتم چو خرمنی گل در بزم دلربایی
گفتم که بوی زلفت گمراه عالمم کرد گفتا ا گر بدانی هم بوت ره برآید
گفتم که نوش لعلت ما را به آرزو کشت
گفتا تو بندگی کن کو بنده پرور آید
این روزها بازی "سودوکو" ، در کشورهای غربی بسیار مد شده و پیر و جوان در اوقات بیکاری به بازی با آن مشغول میشوند.
سودوکو ، مخفف یک عبارت ژاپنی طولانی یعنی "Suuji wa dokushin ni kagiru" ، است که معنی آن میشود : ارقام باید تنها باشند.
قانون بازی سودوکو ، بسیار ساده است. سودوکو متشکل از یک مربع است که به 9 مربع بزرگ تقسیم شده و هر مربع بزرگ خود ، به 9 مربع کوچکتر تقسیم شده. شما باید اعداد 1 تا 9 را طوری در سودوکو قرار دهید که در هر سطر ، ستون و مربع بزرگ ، اولاً هیچ عددی تکرار نشده باشد و ثانیاً تمام اعداد 1 تا 9 در آن سطر یا ستون به کار رفته باشند. اگر تمام خانهها از ابتدا خالی بودند، کار سختی نبود ، ولی چنین نیست و در شروع بازی بعضی از خانهها به طور تصادفی با بعضی اعداد پر شدهاند.
اطلاعات کامل در مورد این بازی را میتوانید در اینجا ، در ویکیپدیا بخوانید.
اما غرض از نوشتن این پست ، بیشتر معرفی یک برنامه کوچک 600 کیلوبایتی است که میتواند به راحتی سودوکوها را با استفاده از یک الگوریتم ، حل کند.
برنامه SuDoku Solver را از اینجا دانلود کنید.
راستی چقدر بی ذوق زیاده ها.یه نظری چیزی...
«آقای دکتر علی شریعتمداری استاد گرانمایه فلسفه کشورمان که گرایش به تجربهگرایی مخصوصاً به آراء راسل دارند و در میان گرایشهای فلسفی اسلامی با حکمت متعالیه، قدری موضع مخالفت دارند، روایت جالب بگو مگوی نیوتن و انیشتین را در کتاب فلسسفه خود ذکر کرده است. خواننده عزیز توجه دارد که تفاوت عصر این دو، حدود 400 سال بوده و بنابراین، این بگو مگو، واقعی نیست و به عبارت دیگر، بازسازی شده است. این بگو مگو نشان میدهد که گزارههای علمی همچنان در اتهام غیر حقیقی بودن، گرفتارند.»
نیوتون : قوانین ثابت روابط علت و معلول را تعیین میکنند.
انشتین : قوانین علمی توصیفهای احتمالات آماری هستند که به وسیلهی انسان تهیه شدهاند.
نیوتون : ماده و قانون وجودی عینی، قابل کشف و مجزا از مشاهده کننده دارند،
انشتین : همهی امور حسی وابسته به مشاهده کننده هستند و باید بالنسبه به او مورد تفسیر قرار گیرند.
نیوتون : ماده از ذرات مجزا یا نامربوط ترکیب شده است.
انشتین : ماده امواج انرژی است.
حدیث موسی (علیه السلام ):
علی بن عیسی در حدیث مرفوعی (که سند را به معصوم رسانده ) روایت کند که موسی (علیه السلام ) با خدا مناجات کرد، و خداوند در آن مناجات به او فرمود:
ای موسی آرزویت در دنیا دراز نشود که به خاطر آن دلت سخت گردد، و شخص سخت دل از من بدور است .
ای موسی آنطور باش که من در تو خوشحالم (که چنان باشی ) چونکه خوشحالی من آن است که فرمانبرداری شوم و نافرمانی نشوم ، پس دلت را با ترس بکش ، کهنه جامه باش و زنده دل ، در زمین گمنام باش و در آسمان معروف ، خانه نشین باش و چراغ در شب ، در پیشگاه من فرمانبردار و فروتن باش چون فرمانبرداری شکیبایان ، از بسیاری گناه بدرگاه من فریاد کن چون فریاد گنهکار گریزان ازدشمن ، در دفع دشمن از من یاری بجوی که به راستی من یاور و مددکار خوبی هستم .
روز ازل میان جان و دل قصه ای برفت که نه آدم و حوا بود نه آب و گل ، حق حاضر بود ، حقیقت حاصل . دل پرسید ، جان پاسخ داد . دل را واسطه در میان بود ولی جان را خبر از عیان بود . دل هزاران مسئله از هر جا و هر چیز پرسید و جان همه را پاسخ داد ، در یک سو نه دل از پرسش سیر میشد و نه جان از پاسخ ، هر چه دل از خبر پرسید ، جان از عیان گفت تا دل با عیان بازگشت و خبر را أب فرا داد.
دل از جان پرسید : وفا چیست ؟ گفت : عهد دوستی را درمان بستن .
دل پرسید : فنا و بقا چیست ؟ جان گفت : فنا از خودی خود برستن و بقا به حق پیوستن .
دل پرسید : بیگانه و مزدور و آشنا کیست ؟ گفت : بیگانه آنکه رانده شده ، مزدور آنکه در راه مانده شده و آشنا آنکه خوانده شده .
دل پرسید : عیان و مهر و ناز چیست ؟ جان جواب داد : عیان رستاخیز است ، و مهر ، آتش خون آمیز و ناز نیاز را دست آویز .
دل گفت : بیافزا . جان گفت : عیان با بیان بدساز است ، و مهر با غیرت انباز ، و آنجا که ناز است قصه دراز است .
دل گفت : بیافزا . جان ادامه داد : عیان پرح نپذیرد و مهر خفته را به راز گیرد و نازنده به دوست هرگز نمیرد .
دل از جان پرسید : کس به خود به این روز رسید ؟ جان گفت : از حق پرسیدم ، فرمود : یافت من به عنایت است و پنداشتن که به خود میتوان به من رسیدن ، جنایت است .
در اینجا سخن میان جان و دل به سر رسید و حق سخن در گرفت و جان و دل شنوا شدند تا سخن عالی شد و جا از شنونده خالی . اکنون نه دل از ناز دمی بیاساید ، و نه جان از لطف و عنایت ، دل در قبضه کرم است و در عیان خبر ، و سر تا سر قصه جان و دل ، توحید است و بس .
قرآن کریم به هنگام طرح قصه آدم سلام الله علیه مىفرماید:
«فتلقى آدم من ربه کلمات» (بقره،37)
سپس آدم از پروردگارش کلماتى را دریافت نمود.
در تبیین وتفسیر کلمات آمده است که منظور انوار عترت طاهره است، بدین معنا که انوار عترت طاهره همان مقامات علمى است که حضرت آدم سلام الله علیه آن را تلقى کرد وزمینه نجات او فراهم گردید ودر این میان همانطور که حضرت امیرسلام الله علیه در مجموعه عترت قرار دارد، حضرت زهرا هم در آنجا مىتابد واین که فاطمه زهرا صلوات الله علیها معروف ومشهور شده، نه براى آن است که، زن تنها در حضرت زهرا خلاصه شده استبلکه به این دلیل است که آن حضرت دیگران را تحت الشعاع قرار داده است. به عنوان مثل معصومین دیگر نیز مانند حضرت امیرسلام الله علیه، معروف نیستند واگر در عرف بخواهند مثل ذکر بکنند، به حضرت على... مثل مىزنند. در صورتى که همه ائمه نور واحدند. همانطورى که در بین معصومین، امیرالمؤمنین صلوات الله علیه معروف والگو شده است، در بین زنان هم حضرت فاطمه زهرا صلوات الله علیها اشتهار یافته است وگرنه زنان فراوانى بودند که هم از عصمتبرخوردارند وهم از کمال متعارف وفوق متعارف، ولیکن علت این که حضرت زهرا در بین زنان معروف شده همان علتى است که بدان سبب، حضرت على... در بین ائمه معروف شده است.
پس مراد از لفظ کلمات در آیه شریفه
«فتلقى آدم من ربه کلمات»
اسماء الهى است وبارزترین مصداق اسماء الهى، عترت طاهرهاند که در بین آنان، فاطمه زهرا صلوات الله علیها مىدرخشد.
منبع:
کتاب: زن در آینه جلال و جمال، ص 143
نویسنده: آیة الله جوادى آملى
Shajarian - Ghoghaye Eshgh Bazan Album
Format : Mp3 -128 kb/s
Track#01 - Ghateye Didar
Track#02 - Avaz Bar Ghateye Didar
Track#03 - Ghateye Panj Zarbi
Track#04 - Edameye Ghateye Panj Zarbi
Track#05 - Avaze Deylaman
Track#06 - Tasnife Shoor Dar Faragh
Track#07 - Sazo Avaze Afshari
Track#08 - Raghse Parvaneh
Track#09 - Edameye Sazo Avaz
Track#10 - Tasnife Afshari Saghia
Track#11 - Sazo Avaze Gharaee
Track#12 - Tasnife Afshari Badeye Eshgh
Yahoo Messenger 8 Multi
For the people who want to have multiple instances of Yahoo Messenger 8 running in the
same time, this is the patch you need
To install it, download and run the ym8multi.reg file from this ZIP archive http://kalphegor.googlepages.com/ym8multi.zip
Yahoo Messenger 8 without Ads
For Yahoo Messenger 8 b701 (thanks to googlesystem blog(
Download and run this BAT file http://ionutalexchitu.googlepages.com/noYMads2.bat
You won’t be able to enter the chat rooms, so if you use this feature, don’t run the patch.
For Yahoo Messenger 8 b628 (MrSham+todd method, see the comments):
Find the file C:\Program Files\Yahoo!\Messenger\Cache\urls.xml
2. Clear its content and save it (as an empty file(.
3. Make the file (urls.xml) Read Only.
4. Download and run the patch from http://kalphegor.googlepages.com/ym8patch.zip
For Yahoo Messenger 8 Beta b508:
Download and run the patch from http://kalphegor.googlepages.com/ym8patch.zip
رو آن ربابی را بگو مستان سلامت میکنند
وان مرغ آبی را بگو مستان سلامت میکنند
وان میر ساقی را بگو مستان سلامت میکنند
وان عمر باقی را بگو مستان سلامت میکنند
وان عمر باقی را بگو مستان سلامت میکنند
وان شور و سودا را بگو مستان سلامت میکنند
ای مه ز رخسارت خجل مستان سلامت میکنند
وی راحت و آرام دل مستان سلامت میکنند
ای جان جان ای جان جان مستان سلامت میکنند
یک مست این جا بیش نیست مستان سلامت میکنند
ای آرزوی آرزو مستان سلامت میکنند
آن پرده را بردار زو مستان سلامت میکنند